Rozwój = Wiedza + Edukacja

Projektowanie i zlecanie badań rynku pracy sektora telekomunikacja i cyberbezpieczeństwo

Identyfikacja potrzeb tworzenia sektorowych ram kwalifikacji

Rekomendowanie rozwiązań oraz zmian legislacyjnych w obszarze edukacji

Współpraca w zakresie porozumień edukacyjnych

previous arrow
next arrow
Slider

Utworzenie i prowadzenie Rady ds. Kompetencji Sektora Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo jest zgodne z celami sformułowanymi w statucie PTI: popieraniem doskonalenia kwalifikacji członków stowarzyszenia oraz całego środowiska informatyków, dbałością o wysoki poziom zawodowy informatyków oraz  o poziom powszechnej edukacji informatycznej w kraju. Opisanymi w statucie środkami osiągania tych celów jest m.in. prowadzenie działalności szkoleniowej, a także analizowanie i opiniowanie dokumentów dotyczących edukacji informatycznej oraz współdziałanie w ich tworzeniu.

Polskie Towarzystwo Informatyczne w partnerstwie z Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji wzięło udział w konkursie w ramach Działania 2.12 „Zwiększenie wiedzy o potrzebach kwalifikacyjno-zawodowych" Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Konkurs miał na celu wyłonić podmioty, które będą mogły stworzyć i zapewnić funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji.

Pierwsze, Inauguracyjne Posiedzenie Rady ds Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo odbyło się w dniu 23 kwietnia 2020 roku.

Po tym jak w dniu 23 kwietnia 2020 r. Rada SRTCB wybrała władze, spośród swojego 33 osobowego grona Członków Rady, obecnie uruchamiana jest praca jej wewnętrznych struktury merytorycznych w celu realizacji założonych planów działania. Wybrane Prezydium Rady to:

Wiesław Paluszyński – Przewodniczący Rady

oraz Wiceprzewodniczący: Tomasz Chomicki, Paweł Kostkiewicz, Wojciech Maciejczak, Beata Ostrowska, Jarosław Pazgrat, Magdalena Polak, Grażyna Szpor.

Po tym jak w dniu 23 kwietnia 2020 r. Rada SRTCB wybrała władze, spośród swojego 33 osobowego grona Członków Rady, obecnie uruchamiana jest praca jej wewnętrznych struktury merytorycznych w celu realizacji założonych planów działania.

Rada podjęła decyzję o utworzeniu merytorycznych Komitetów Rady, realizujących jej cele i zadania, w zakresach: analiz i badań luk kompetencyjnych, systemu edukacji i kształcenia, rozwiązań legislacyjnych, rozwoju i certyfikacji kompetencji branżowych. Tworzonym aktualnie komitetom przewodniczą: Beata Ostrowska, Grażyna Szpor, Magdalena Polak, Jarosław Pazgrat, Bogusław Dębski.

W dniu 12 lutego b.r. z upoważnienia Minister Rozwoju powołano 33 osoby na Członków Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo. Powołane osoby to doświadczeni eksperci i autorytety branży teleinformatycznej i cyberbezpieczeństwa reprezentujący m.in. przedsiębiorstwa z tego sektora, stowarzyszenia i izby branżowe, środowiska nauki i edukacji, instytucje państwowe oraz środowiska społeczne reprezentujące pracodawców i pracowników.

Polskie Towarzystwo Informatyczne jest Liderem projektu mającego na celu „Utworzenie i funkcjonowanie Rady ds. Kompetencji Sektora Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo” realizowanego w ramach Działania 2.12 „Zwiększenie wiedzy o potrzebach kwalifikacyjno-zawodowych” Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Prowadzenie Rady ds. Kompetencji Sektora Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo jest zgodne z kierunkiem III „Strategii Polskiego Towarzystwa Informatycznego na lata 2015-2020”. Rada stanowi istotny element rozwoju nowoczesnego społeczeństwa informacyjnego, w którym przetwarzanie informacji z wykorzystaniem technik teleinformatycznych, stanowi znaczącą wartość ekonomiczną, społeczną i kulturową, z decydującym znaczeniem kompetencji dla uzyskiwania tych wartości. Rola i relacja PTI z Radą pozwoli wpływać na definiowanie i budowanie właściwych w branży telekomunikacyjnej kompetencji specjalistycznych. Projekt będzie realizowany w latach 2019 – 2022.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter!

Lider projektu:


Partner projektu:

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Projekt nr UDA-POWR.02.12.00-00-SR03/18 jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020